Ångest

Jag tänkte att det här kanske skulle vara en bra rubrik för att få besökare hit. Det verkar ju populärt annars att sitta och skriva om sina känslor på internet, gärna ska det handla om hur man skär sig eller så, men framför allt om hur jobbigt allt är. Det där kan man ju undra över eftersom de flesta som skriver om det verkar vara 14-åriga tjejer och hur mycket negativt kan man ha upplevt egentligen då?

Men det här inlägget handlar inte om hur jag sitter och skär mig, utan om Sirius möte med Syrianska på måndag. Det om något kan ju ge djup ångest. Efter förnedringen i söndags borta mot ett hypereffektivt FC Trollhättan (5-2 blev slutresultatet) så finns det förstås en del frågetecken i laget. Jag skulle främst vilja peka på tre saker som jag tycker bidrog starkt till det minst sagt pinsamma resultatet mot FCT.

  1. Richard Richardssons dagsform. Om man tittar på sammandraget på Sirius hemsida så kan man se, tycker jag, att Richard borde ha tagit ett par av målen, eller åtminstone varit på ett par av bollarna. Hade han haft en bra dag så kanske han hade gjort det.
  2. Det centrala mittfältets mesighet. Jag kan förstå tanken bakom att spela både Gallo och Makacha samtidigt på det centrala mittfältet, men jag förstår inte vem det är som ska ha den defensiva balansrollen. När Gallo har en bra dag så är han en bra spelfördelare med ett bra passningsspel och speluppfattning. På en dålig dag är han seg och tappar boll. Makacha har på en bra dag ett snabbt och säkert passningsspel och är relativt stark i offensiven. På en dålig dag så tappar han boll för att han har ingen att spela till. Däremot så är ingen av dem en utpräglat defensiv mittfältare. Makacha gör väl i snitt en glidtackling per match och Gallo är visserligen lite bättre defensivt, men inte så att det märks särskilt mycket. Det syns i sammandraget förresten, hur både Gallo och Makacha ofta står och tittar på medan FCT passar sig förbi Sirius backlinje.
  3. P:s usla form för tillfället. Sunday må vara ung, men det känns som han har gjort betydligt mer än P den lilla tid han spelat i A-laget hittills. Ge honom en chans från start mot Syrianska.
Så, hur löser man dessa problem? Tyvärr finns det ingen lösning på punkt 1. Richard är, trots dagsform, vår bäste målvakt. Inget ont om Ahlm, men han petar inte Richard. Lösningen på punkt 2 är att bänka antingen Gallo eller Makacha, och där förespråkar jag faktiskt Gallo på bänken, och sätta in Fredrik som defensiv mittfältare. Gör man det så vet man vad man får, nämligen en spelare som ger 100% i varje närkamp och har ett okej passningsspel.

Min startelva mot Syrianska är därför just nu:

-------------------RR--------------------
Luggen - Gurra - Fenriz - Hasse
----------------Fredrik------------------
----Petter - Makacha - Mani----
----------Sunday - Shpetim---------

Däremot så tror jag att startelvan kommer se ut exakt som den gjorde mot Trollhättan.

En väldigt trevlig sak däremot med matchen på måndag är att Haris Skenderovic återses på Studenternas. Jag kommer i alla fall ge honom det mottagande han förtjänar och jag hoppas att alla andra Västringar gör det också.

Kommentarer
Postat av: Joint

Schyst. Ja, dissa fan inte King-Haris. =D



(Du kanske kan fixa på SF om du känner för det?) /J.

2009-07-11 @ 21:14:47
Postat av: Bigbadda

Det är fixat och mer därtill. Dock var inte King-Haris nån King igår. Slog bort mycket bollar när Sirius pressade ner uppspelen till backlinjen och orsakade en straff.

2009-07-14 @ 23:37:11
URL: http://bigbadda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0