BBB granskar: UNT-tyckare med personlighetsklyvning

Jag vet att jag inte är den ende som har uppmärksammat en grupp av kommenterare på UNT:s artiklar som av någon anledning har samma oförmåga att slå ett mellanslag efter punkt. Detta skulle inte vara något konstigt om alla sådana inlägg var undertecknade med samma signatur, men så är inte fallet. Denne person, som jag för tillfället väljer att kalla "Olov", skriver under många olika signaturer på UNT. Min gissning är att han gör detta för att det ska se ut som att det är många som delar hans uppfattning. Här nedan följer några exempel:

Oscar.
Trodde i min enfald att Oscar hade värvats som en förstärkning och inte en bänknötare.Går han inte in i detta lag direkt som ligger sist i tabellen så kan han inte vara så värst bra,eller hur?Nej,det behövs bättre nyförvärv om inte Sirius vill komma sist i tabellen.
Av: Kollaren


Här heter alltså Olov, som jag väljer att kalla honom, "Kollaren", gissningsvis med betoning på första stavelsen. Exakt vad det är han "kollar" är däremot oklart eftersom att det nog är relativt självklart att en Division 2-spelare inte går direkt in i startelvan i Superettan, oavsett kvalité på både laget och spelaren. Ett till exempel:

Ointressant.
Skulle Sirius i framtiden bestå av reservlagsspelare från AIK så måste väl intresset för Sirius lokalt försvinna.Och vilen klubbkänsla skulle dessa spelare känna?De skulle ju bara vara intresserade av hur mycket betalt de skulle få av Sirius.Nej nu är botten nådd i denna stad,tyvärr.Bedrövligt med dessa kortsiktiga lösningar.Detta utspel om det blir av kan i framtiden innebära att Sirius återfinns i div.3 och dessutom i konkurs.
Av: AIK-are.


Här skriver alltså Olov, som jag väljer att kalla honom, under aliaset "AIK-are". Inlägget uppvisar samma otroliga oförmåga att slå ett enkelt mellanslag efter punkt så jag anser det bevisat att det är samma person. Olov visar också upp samma Siriushat som innan. Sedan är det lite lustigt att kalla sig för AIK-are när det tydligen är eventuella lån från AIK som kritiseras. Dessa lån kommer tydligen leda till att Sirius halkar ner till Division 3 och går i konkurs. Jag kan tänka mig många AIK-are som inte delar den synen på AIK:s reserver och ungdomsspelare.

Kommentarer
Postat av: dronken

Garanterat Olov. Han raljerar över sitt "kära AIK" i sammband med kommentarer och live-rapporter kring Almtuna matcher.

2009-07-14 @ 16:14:17
Postat av: Bigbadda

Imponerande att vara AIK-are samtidigt som man sågar AIK-lån och kallar sig Siriusvän.

2009-07-14 @ 23:35:34
URL: http://bigbadda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0