Dokusåpaträsket

Nu när jag har boat in mig här på blogg.se så skulle jag vilja säga ett och annat om dokusåpaträsket (som ligger väldigt nära drogträsket). Jag hörde från en säker källa att Paradise Hotel kommer att återuppstå i Sverige med en ny säsong. Jag tycker att detta faktiskt motbevisar vänsterns gnäll på regeringen hela tiden om nerdragningar på arbetsmarknadsåtgärderna. För allvarligt talat, finns det någon större AMS-åtgärd än dokusåpor? Alla deltagare är så kallade livsnjutare som tycker om att festa och ha trevligt tillsammans med de andra deltagarna. För att vinna så behöver de vara trevliga och sympatiska. När någon sedan vunnit Big Brother eller Paradise Hotel och gjort sig själv oanställningsbar överallt förutom på McDonalds, så står Bindefeldt där med öppna armar. Han skickar sedan runt de gamla livsnjutarna på krogturnéer där de får betalt för att supa och göra bort sig. Så, totalt sett, så är dokusåpor en ganska värdefull samhällstjänst. Utan dem så skulle livsnjutarna ju behöva A-kassa och annat stöd. Nu räcker det med en sunkig produktion i Kanal 5 så är problemet löst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0