Trupp och startelva

Såg precis att truppen till matchen mot Syrianska ligger uppe på Sirius officiella. Det finns väl en del att säga om den truppen. För det första så är den inte oväntat. Det är mer eller mindre alla friska spelare som är med i truppen. För det andra så är det två spelare som ska bort innan matchstart och det är väl då det börjar bli intressant. Jag tänker vara lite vågad (men inte mycket) och säga att alla spelare som startade mot Trollhättan är givna, åtminstone i matchtruppen. Den ende startande där som jag vill peta är Johan Pettersson. Han kan må bra av att sitta på bänken en timme för att sedan ersätta Sunday eller Hasani som jag anser ska starta. Med reservmålis Ahlm också på bänken så finns det då tre platser kvar, varav två väl ska vara defensiva. Den ende back som finns kvar i truppen utanför startelvan är Zettergren, som därmed får en plats på bänken. Den andra defensiva platsen går till Fredrik Olsson, som kan behövas i andra då vi förhoppningsvis leder och ska inrikta oss mer på försvarsspel. Då är det en plats kvar för en mer offensiv spelare. Detta utesluter Patrik St Cyr och därmed står det mellan Eric Jernberg och Ian Ekstrand. Med de rykten som finns gällande Jernbergs inställning så väljer jag hellre Ekstrand på den platsen. Han må vara kort, men han har klart bäst teknik i A-laget och kämpar alltid.

Min startelva blir därför som följer:
--------------------Richardsson---------------------
Lundmark - Segerström - Fernberg - Ismail
------------------------Gallo---------------------------
-----Österberg - Makacha - Tourang----------
-------------------Bale - Hasani--------------------

Bänken: Ahlm, Zettergren, Olsson, Ekstrand, Pettersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0