Åbro har Ågren

En tanke slog mig när jag läste om Dulee Johnsons senaste klavertramp och AIK:s huvudsponsor Åbros efterföljande ultimatum till klubben. Jag ska inte ens ge mig in på diskussionen om alkoholproducenters roll i Sveriges största ungdomsidrott (sockiplastgolvboll får stå åt sidan nu), utan tyckte mest att hela situationen dryper av en viss ironi. Dulee Johnson har åkt dit för våldtäkt. Han är på sannolika skäl misstänkt och självklart oskyldig tills motsatsen bevisats. Hans agerande anser dock Åbro, den stora alkoholproducenten, på något sätt gå emot deras grundläggande värderingar. Åbro producerar en vara som är den utlösande faktorn till otaliga våldsbrott i Sverige, däribland misshandel, mord och självfallet även våldtäkt. Skulle det inte vara ironiskt om Dulee begått brottet under inflytande av någon av Åbros stärkande drycker?

Åbro, vänligen sänd eventuella klagomål på denna text till [email protected].

Kommentarer
Postat av: Johannes

Dulee - drink and drive... Blodprovet visade att Dulee hade över en promille alkohol i blodet. Alkohol som mycket möjligt kommit från huvudsponsorn Åbro.



Apropå Dulee så har han väl köpt sexuella tjänster och dömts för misshandel tidigare? Hur många chanser ska han få egentligen!?

2010-10-14 @ 01:30:21
URL: http://jolanders.blogg.se/
Postat av: Bigbadda

Three strikes and you're out.

2010-10-14 @ 01:31:31
URL: http://bigbadda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0