Kompispass

Jag lånar rubriken från Jointen. Detta inlägg kommer handla om vår käre ordförande och hans närmast patologiska oförmåga att hålla igen limpsaxen. Hr. Ordförande har vid ett antal tillfällen offentligt sågat både enskilda Siriusspelare samt tränarparet. Det har ofta pratats om att föreningen behöver få in spelare och tränare med högre kvalitet. Ofta så har dessa kommentarer inte bara fällts offentligt, utan även i närvaro av tränare Brännström. Ordförande Svensson verkar se Brännan och Antonio som en nödlösning, trots att Brännan utsetts till tränare för Division 1 Norras lag i mötet med Division 1 Södras bästa spelare i "morgondagens stjärnor" (eller vad det nu hette). Brännan har med knappa resurser och bevisligen bristande stöd från ledningen förvandlat Superettans sunkigaste försvar till Division 1s absolut bästa. Att då offentligt bli sågad av käre herr Ordförande kan knappast kännas som en kompispass. Jag kan hålla med om att klubben behöver skötas på ett mer professionellt sätt, men för tillfället så är det endast ordförande Svensson som beter sig oprofessionellt.

Jag har ett par frågor till Herr Ordförande Svensson:

1. Om Brännan och Antonio är så dåliga tränare, vad säger det om Dig och styrelsen som helhet som rekryterade dem?

2. Anser Du personligen att det är professionellt att kritisera spelare och tränare offentligt?

3. Vilket ansvar har Du personligen och styrelsen i allmänhet för de totalt misslyckade värvningarna av Pär Millqvist och Jens T Andersson?

4. Vad tar Du personligen och styrelsen i allmänhet för ansvar för att Sirius åkte ur Superettan? Om det till stor del berodde på misslyckade tränarrekryteringar, vilket det verkar göra eftersom Millqvist fick sparken och Andersson slutade efter bristande resultat, borde då inte styrelsen ha det yttersta ansvaret för Sirius misslyckande i Superettan?

5. Exakt vilken roll har Bosse Andersson i klubben och varför ansågs det nödvändigt att plocka in honom?

Jag tycker dessa frågor är befogade, men jag tror knappast jag kommer få svar på dem.

Kommentarer
Postat av: St.ShitSausage

Bra frågeställningar. Har du skickat dem till Lasse? En liten korrigering dock; Jens T avgick av egen fri vilja med sex omgångar kvar förra säsongen.

2010-10-13 @ 16:15:20
Postat av: Bigbadda

Nej, men jag kommer göra det. Tack för påminnelsen, jag hade glömt att han avgick "frivilligt".

2010-10-13 @ 16:22:27
URL: http://bigbadda.blogg.se/
Postat av: Johannes

Kompispass var det, ja. ;)



Jag tror nog att nuvarande tränarduo var lite av en nödlösning. Lite av ett "man-får-anpassa-sig-efter-plånboken"-tänk. Lasse beter sig allt annat än proffsigt i offentliga sammanhang, tyvärr. Sen är det väl förvisso fler som beter sig oprofessionellt: "Supar-Bo", t.ex. Vad gäller att rekrytera tränare har vi numera (äntligen) en sportchef som ska vara ansvarig för sådant.



Rent generellt tycker jag att Lasse och Bosse ska ge fan i att lägga sig i saker de inte har med att göra.

2010-10-13 @ 16:28:34
URL: http://jolanders.blogg.se/
Postat av: Bigbadda

Håller helt och hållet med. Det blir lite parodiskt att offentligt kritisera tränare man själv varit med och anställt.

2010-10-13 @ 16:31:56
URL: http://bigbadda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0